Tuesday, 7 March 2017

N'licious ::: Minuman Enzim Seisi Keluarga


Assalamualaikum Salam Sejahtera everyone!

Apa khabar? Kelipok kelipok kejap je dah masuk Mac 2017 kan? Agak-agak kan apa jadi dengan Azam Kurus 2017 anda? Still ongoing atau dah berkubur tunggu 2018 pulak baru nak mula? Ehehe

Okay cukup cakap pasal Azam Kurus.. Sebab cakap je kan, buat nya idok ;)

Korang tau tak, sebenarnya kan, gems (baca : gemok) ke kurus ke, semuanya berpunca daripada amalan diet atau pemakanan seharian kita.. Exercise pon ada jugak contribute tapi sebenarnya pola pemakanan kita paling penting!

Ramai kan tak suka sayur? Haaa jangan tipuu Hani taauu sapa hat duk perasing sayoq tuu ;)

Ramai suka buah, tapi selalu tak termakan buah (Hani lerr nih) sebab tak sempat beli dan kadang-kadang harega pom boleh tahan..


Sayur & Buah

Ramai suka - tapi ramai tak ambil

Ramai ambil - tapi cara pengambilan tak betul maka segala khasiat & nutrient hilang begitu saja

Ramai ambil - tapi tetap tak cukup sebab setiap satu sayur & buah terkandung nutrient yang berbeza


Habis tu? Macam mana?

Solusinya kena lah rerajinkan diri setiap hari atur sayur & buah untuk dimakan! 
Pagi sayur kekacang, tengah hari sayur hijau minum petang buah berserat dan makan malam buah citrus..

Haa kan? baru lah diet seimbang namanya.. 
Badan kita pun dapat nutrient secukupnya! Gituuuh ;)

Tapi kan, RAJIN ke korang ni? 

Nak PERGI PASAR beli sayur & buah..
Nak PILIH&TENTUKAN JENIS sayur & buah..
Nak SIANG & MASAK sayur & buah..

Soo, sekarang ni kan dah moden dah canggih segalanya pon cepat dan segera, maka terciptalah minuman enzim yang terdiri daripada GABUNGAN 118 JENIS BUAH & SAYUR

SENAAANGGG KAN? ;)

Memperkkenalkan, N'LICIOUS !

Sebelum Hani go deep tentang N'LICIOUS ni, meh Hani share serba sikit tentang Proses Penghadaman (Digestive System) badan kita..



Tahukah anda bagaimana proses pencernaan makanan dijalankan?
  • Badan tidak boleh menghadam makanan seperti yang dimakan.
  • Makanan mesti dicernakan kepada molekul yang kecil untuk nutrient diserap ke dalam badan serta membantu perkembangan sel-sel badan. Proses pencernaan kimia adalah memecahkan makanan ke dalam bahagian  komponen mereka ke dalam bahagian komponen mereka dan proses ini memerlukan enzim
  • Perbezaan kelas makanan memerlukan jenis enzim yang berlainan untuk menyelesaikan proses pencernaan biologi.


Kelas Enzim



 Apa itu Enzim

"Tanpa Enzim, kehidupan tidak mungkin terjadi"
- Perintis Enzim, DR Edward Howell

  • Enzim adalah asas  setiap benda hidup
  • Ia juga sebagai Pemangkin untuk semua tindak balas biologi dalam badan.
  • kerana semakin meningkat usia, semakin berkurangan enzim dalam badan

Hani faham, korang semua pasti pernah mengalami masalah penghadaman seperti :::

  • Cirit-birit
  • Kembung Perut
  • Sembelit
  • Muntah
  • Pedih Ulu hati
  • Sistem penghadaman yang tak elok
  • Intolakrasi laktosa
  • Senak Perut
  • Tidak dapat serap nutrient dengan baik
  • saiz badan yang makin meningkat
  • lemak badan makin banyak berkumpul

Apa yang berlaku nihh??

=Fenomena kekurangan Enzim=




Okaylah, korang tahu tak bagaimana penghasilan enzim berkurangan?


  • Penurunan enzim apabila usia meningkat
  • Pengambilan enzim daripada makanan terhad
  • Kehilangan / Kemusnahan enzim akibat oksidasi semasa proses penyimpanan
  • Penggunaan haba yang melampau memusnahkan enzim ketika memasak.




Keunikan Nlicious



- Enzim dari Taiwan yang terbukti secara SAINTIFIK dapat membantu sistem pencernaan


- Teknologi Fermentasi 3 step - Teknologi fermentasi yang canggih dan tempoh fermentasi panjang

- Konsep 5 warna - Meliputi keseluruhan zat makanan

-118 Jenis Sayuran, Buah-buahan dan herba - ramuan unik dan efektif

-Lazat dan Halal

-Dalam bentuk cecair





Mengapa Nlicious adalah minuman enzim yang terbaik?

1. Membantu memperbaiki sistem pencernaan


- Kandungan enzim Nlicious dapat membantu memperbaiki sistem pencernaan sehingga makanan yang masuk dapat dicerna dengan mudah dan jumlah zat yang dapat diserap oleh tubuh akan meningkat

2. Membantu mengatasi masalah pencernaan 

- Dengan baikpulih sistem pencernaan, maka masalah pada pencernaan seperti rasa  panas, kembung perut, muntah, pedih ulu hati, sembelit dan cirit birit dapat di atasi

3. Membantu meningkatkan penyerapan optimum nutrisi dalam badan

4. Membantu membekalkan sumber Fitonutrien yang penting kepada tubuh badan.


5. Membantu memecah karbohidrat, protein dan lemak secara efektif



 N'licious ni sesuai untuk kita semua

  • Seisi keluarga
  • Orang yang peka kesihatan
  • Orang yang kurang pencernaan
  • Orang kuat / suka makan
  • orang yang cerewet makan
  • orang suka makanan ringan
  • orang yang bersaiz besar



Semudah ABC cara penyediaan Minuman Enzim N'LICIOUS ni :

 1. Larutkan 1 paket Nlicious ke dalam 100ml air sejuk / air suam (dibawah 40 darjah celsius)
2. Minum 1 atau 2 kali setiap hari selepas makan


Opss!! dalam sekotak N'licious ni ada 20 sachets.. 

ok la jangan lupa save nombor Hani ya

No comments:

Post a Comment